Reševanje konfliktov je ključno za vzpostavljanje harmoničnih odnosov in uspešno delovanje tako v osebnem kot tudi poslovnem okolju. Odnosi so tisti, ki lahko v vaše življenje vnašajo veselje, harmonijo ali pa tudi nerazumevanje in konfliktne situacije. Pa vendar so odnosi pomembni, saj skozi njih rastete, se gradite in razvijate sočutje, da lahko globlje razumete sebe in druge.
Ali se tudi vi pogosto znajdete v konfliktni situaciji z drugimi, ne glede na to, ali gre za odnose v vaši družini s partnerjem, otroki ali z vašimi bližnjimi prijatelji?
V vsakem odnosu, v katerega ste vpleteni, se lahko zgodi, da pride do nerazumevanja, do nasprotnih si mnenj in različnih pogledov ter nestrinjanj ali drugačnih želja, kar pa vodi do konfliktnih situacij.
Vendar vam ravno te situacije pomagajo k spremembam, da naredite korake naprej v svojem življenju, saj vas vodijo k boljšim in zdravim medosebnim odnosom.

Konfliktne situacije in spoznanja
Vodijo vas do spoznanja, da se zavedate, »kaj je glavni vzrok ali sprožilec« vašega odziva in reakcije v določeni situaciji, kar lahko pomeni vašo »rano« iz otroštva. Lahko gre za nerazrešen odnos z mamo in očetom, ki je ponavadi glavni izvor vseh nesoglasij v odnosih do drugih, kar vpliva na partnerski odnos, na odnos starš – otrok ter na odnose bližnjih prijateljev in prav tako na odnose v poslovnem in zasebnem okolju.
Konflikti so za Vas pomembni
Konflikti kot takšni so vam na neki načini koristni, saj vam pomagajo, da lahko preidete razlike, se na novo uskladite in poiščete skupne rešitve, ki so sprejemljive za obe strani. Pomembno je, da jih vodite na miren in na konstruktiven način, da vzpostavite dober odnos, da ste odprti za nove rešitve in spoznanja.
Kaj pravzaprav konflikt je in kdaj nastane?
Konflikt nastane takrat, ko pride do nasprotij med dvema osebama, ki imata nasprotni zahtevi, želji ali potrebi ali vrednoti in različna pričakovanja v določeni situaciji.
Kadar se znajdete v konfliktu, je pomembno, kako se nanj odzovete in na kakšen način ste ga pripravljeni razrešiti. Če pri tem potrebujete pomoč, pokličite 090 77 89 ali 090 54 64.
Vprašajte se:
- ali v konfliktu iščete rešitve, ki bi ustrezale obema, ali pa si želite uveljaviti svoj prav?
- ali imate spoštljivo in odprto komunikacijo med prepirom ali ste žaljivi?
- ali lahko na moder, sočuten in strpen način premagate nesoglasja?
Za razreševanje konfliktov je bistveno:
- da verjamete in se zavedate, da je možno konflikt razrešiti
- da želite konflikt resnično rešiti na konstruktiven način
- da ste za razrešitev pripravljeni vložiti dovolj časa, volje in energije
- da ste pri tem pripravljeni sodelovati in se usmeriti k ustvarjalnim rešitvam
7 korakov za uspešno reševanje konfliktov
1. korak: Razumevanje nastale situacije
Najpomembnejši je prvi korak, ki vas bo vodil k razumevanju nastale situacije, da se znate pravočasno ustaviti, ko se začne prepir, da v danem trenutku znate narediti kratek premor, preden odreagirate, saj vas takrat prevzamejo močna čustva, ki vas lahko vodijo v napačno presojo.
Pri tem si lahko pomagate z dihalno tehniko, da se notranje umirite, da se sprosti vaš obrambni mehanizem, da se lahko odprete za iskren pogovor.
- Imate težave s fizičnim zdravjem (alergije, kronične bolezni…)?
- Se težko umirite?
- Se soočate z negativnimi čustvi?
- Vas situacije okrog vas iztirijo?
Oglejte si brezplačen video posnetek Andreje Novak – Kako se čim hitreje regeneritati.

2. korak: Osredotočite se na svoje telo
- Bodimo pozorni na svoje telo, na svoje misli in čustva, kako se odzivate in reagirate v konfliktni situaciji, kako občutite napetost in kakšni so vaši odzivi na fizičnem telesu? Kakšne misli imate o nasprotni osebi?
- Ali imate možnost in moč preprečiti nadaljevanje konflikta? Kateri vzrok je tisti, kar v vas sproži določeno reakcijo ali pretiran odziv?
3. korak: Opustite nadvlado in moč vašega ega
Ego je v tej situaciji ključnega pomena, da se zavedate in prepoznate, ali vas v konfliktu vodi naš Ego, ki je lahko glavni povzročitelj, zato je smiselno, da ga obvladate, da se znate pravilno odzvati brez nadvlade svojega ega.
4. korak: Prepoznajte in ozavestite svoj vedenjski vzorec
- Pomembno se je zavedati lastnih reakcij, kjer je izvor vaših težav, zakaj tako odreagirate v določeni situaciji, kaj je tisto, kar v vas sproži vašo rano ali bolečino, ki je lahko povezana z določenim dogodkom iz vašega otroštva, kar vmm je povzročilo travmo ali bolečo izkušnjo.
- In zakaj ta ista situacija npr. vašemu partnerju ne povzroča nobenih težav?
- Na to situacijo poglejte z razumevanjem in notranjim pogledom vase, da boste razumeli vaše notranje dogajanje, da boste lahko prevzeli moč nad lastnimi čustvi in sprejeli boljši odziv.
5. korak: Na situacijo poglejte z višje perspektive
- Kadar ste v konfliktu, pogosto prelagate krivdo na drugo osebo, da vam je povzročila določeno čustveno stanje, ki je boleče za vas.
- In takrat se sprašujete, ali je res tako, kot vidi to zadevo druga oseba ali npr. naš partner?
- Zato je priporočljivo, da na to zadevo pogledate širše, z vidika npr. partnerja, kaj je tisto, kar trenutno vodi njegovo vedenje, da ravna in razmišlja na ta način.
- Zavedati se morate, da vas vodijo vaša čustva, ki so povezana s tem, kakšno zgodbo in videnje ste si ustvarili vi sami.
- Vaš pogled in presoja nista edina, zato dovolite in dopustite možnost pogleda druge osebe, ki je lahko boljša od vaše rešitve.
6. korak: Sprejmite nova spoznanja s hvaležnostjo
Vsaka situacija vam prinaša nova spoznanja o sebi in drugih in vam daje priložnost, da se lahko nekaj novega naučite iz konflikta.
Bodite hvaležni za rešitve in nauke, saj nam bodo ti pomagali v nadaljnjih odnosih.

7. korak: Izberite čuječnost in modrost
- To pomeni, da boste zavestno delovali in izbrali čuječnost in modrost, ki vas bosta vodili, da boste vključili interes in pogled obeh strani, da boste usmerjeni k iskanju rešitev, ki bodo sprejemljive za obe strani.
- Da bo vaš odziv sočuten, moder, čuječ in usmerjen v skupno dobro vseh vpletenih.
Upam, da bo reševanje konfliktov s upoštevanjem teh korakov uspešno. Srečno,
Čutite, da se je vas veliko nabralo veliko čustvenega balasta in da niste v pravi harmoniji s sabo in drugimi? Potrebujete pomoč?
Zakupite minute (več o zakupu minut si poglejte TUKAJ) in me pokličite v času, ko sem na URNIKU. Tako se boste izognili nepotrebnemu čakanju in stroškom. Če pa se vam mudi, nas lahko kadar koli pokličete na številko 090 77 85 (Telemach) ali 090 54 64 (Telekom).